Publicat in 21 Jul 2020 la 14:36
26 Sep 2023 la 19:47
Long story short: A1, Viteza initiala putin peste 130km/h, undeva in fata ceva mai lent se baga in depasirea unui TIR, se formeaza coloana in asteptarea deblocarii (110-120km/h) moment in care apar pilotii pe dreapta din care unul mai cu spirit de lider.
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar. Seteaza-ti una accesand acest link.
si tu esti vinovat. nu stiu de ce si cu ce esti vinovat dar asteapta-te la comentarii de genul 🤣
nu a avut conduita preventiva si circula cu viteza mare.
Da, eram vinovat ca circulam. Ai citit macar descrierea? A gasit si motiv de scandal din cauza ca imi place sa imi rezerv un spatiu decent de franare in caz de nevoie (defect de motociclist).
Stai calm, ca eu am zis-o ca o gluma. De asta e reply la commu’ lui Ciprian. Mai jos sunt comentatorii chiar care cred ce zic.
@Crb esti prea incordat si ai inteles fix ce nu trebuia. Bea ceva rece sa te racoresti si poate vei intelege glumele de 2 lei de mai sus. Vai steaua ta.
gestul lui e de condamnat insa mi se pare ca are perfecta dreptate. nu mai dormiti pe b2.
Bruder, asa cum zic ceilalti, gestul lui e de condamnat si e un imbecil.
Dar mai reveniti si pe B1 atunci cand este posibil – tot ce ati reusit voi sa faceti este sa formati un carnat lung in asteptarea unui tir, in timp ce B1 era liber si puteati circula cu aceeasi viteza.
Extras din mizeria aia de legislatie:
In cazul in care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers vehiculele vor fi conduse pe banda situata langa acostament sau bordura.Celelalte benzi pot fi folosite succcesiv de la dreapta spre stanga , daca banda de circulatie utilizata este ocupata , cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.
De ce zic ca formati un carnat lung? Pai nu toti aveti posibilitatea (nu sunt ipocrit, inteleg ca exista diverse masini in diverse clase de cost) sa cresteti viteza inapoi de la 90 la 130 intr-un timp acceptabil, asa ca stati si dormiti pe B2 cu acceleratia la maxim si strangeti din cur, poate poate devansati si voi un tir. Acest lucru creaza frustrari pentru ceilalti soferi.
Da, aveti si voi dreptul sa circulati, aveti si voi dreptul sa devansati, este si soseaua voastra, dar intelegeti cand se poate si cand nu, intelegeti cand creati o situatie frustranta pentru alti soferi. Putin obraz subtire poate evita mizerii ca in filmuletul de mai sus.
Recomand filmuletul asta, sa intelegi de ce:
https://www.youtube.com/watch?v=pehz2SWCZUI
Well, in cazul meu masina permite si asteptam doar sa o calc. Daca ar fi sa ma iau dupa gloata de aici, ar fi trebuit sa trec pe B1 doar ca sa depasesc coloana (sa revin la viteza mea de croaziera) ca mai apoi sa o blochez cand ma reintegrez cu forta pe B2 (cum se vede ca a facut primul smecheras).
Nu-s B2 lover chiar deloc, de obicei chiar ma bag intre tiruri atunci cand vad ca vine cineva din spate considerabil mai tare, chiar daca si eu la randul meu depasesc o coloana.
Cat despre autostrazile nemtesti… been there, done that. Totusi, acolo e cu totul alta civilizatie in trafic. N-am vazut flash, n-am auzit claxon, n-am vazut blocaje (nici macar pe autostrazile cu doua benzi si cu limita de viteza).
Învață să conduci boss ca scoți raul din tampiti 😉 ) dacă boul ala avea peste 130 când te-a depășit, nu dădea asa din crengi 😉
Nu asta am vrut sa transmit…
Stiu ce zici de autobahnurile alea. Eu am ramas uimit cand am vazut doua chestii:
1. Cand intra toti pe autostrada, ii dau blana acceleratia pana urla pistoanele, sa ajunga rapid la viteza cu care circula restul. Nu le pasa de consum, de uzura. Noi mergem din economie si iesim de pe banda de accelerare cu 70.
2. De fiecare data, dar de fiiiiecare data, B2/B3 era liber, deoarece toti circulau pe banda apropiata de acostament si intrau pe banda superioara doar cand intalneau un alt participant mai lent. Practic era un joc de stanga-dreapta constant. Cred ca au bataturi la degetele stangi de la semnalizare la cat schimba benzile. Noi dormim pe B2 (chiar si B3 pe A3 – woooo avem si noi o autostrada cu 3 benzi)
Ca un extra, mi s-a parut minunat cum toti stateau cu 130 acolo unde erau limitari iar cand se terminau, parca voiau sa iasa cu piciorul prin podea apasand acceleratia.
Din pacate, o buna bucata din soferii nostri sunt analfabeti functionali si stiu ca exista reguli, dar nu le inteleg. Sau mergem la consum ca e scumpa benzina. Cel mai amuzant mi se pare cand ii aud ca numara benzile de la axul drumului catre acostament. Practic, daca e sa ne luam dupa gandirea lor, ei circula legal.
In situatia ca cea postata de tine si apare cate o cioara d-asta, accelerez cat sa ii inchid spatiu si sa nu aiba loc, sau circul pe B1 pana se elibereaza B2 si dupa ma bag cu japca intre B2 lovers, dar bineinteles, accelerand si intrand “in randul vitezei lor”.
Nu zic ca e ok sa te bagi cu japca asa, dar altfel murim de gat pe B1 cu 90.
Dupa cum ramane bizonelul blocat pe b2, e clar ca nu de asta a fost deranjat, ci doar de faptul ca autorul filmarii nu a zburat, in sant, din fata unui bmw (cu flash-uri)…
Nici macar. Nu a fost nici macar o secunda in spatele meu, coada fiind lunga.
Poate data viitoare da peste cineva care din intamplare isi mentine viteza si ii agata roata/bara din spate. Apoi mai mentine contactul (0.5-1s) pana ce animala isi schimba directia spre balustrada (dar nu prea mult ca sa apara intentionat) si imediat dupa trage dreapta si accelereaza brusc ca sa iasa din zona de pericol. Intre timp camera inregistreaza evenimentul si vocea soferului ce se mira de ceea ce sa intamplat si “nu ii vine a crede”. Chestii din acestea se mai intampla, doar trebuie putin exersate si apoi frustratii mai ies putin din circuit.
asa ii poti omora si pe pasagerii din masina aia, oameni care poate nu sunt de acord cu comportamentul tembelului, sau vreun copil de 2-3 ani care nu are nici o vina pt cat de tembel e ta-su
Ridicol sa formezi coada de xx masini pe banda 2 in asteptarea unei depasiri, pe de alta parte am fost in situatia sa circul pe b1 si la cateva sute de metri in fata un TIR sa intre in depasire… in timp ce eu ma apropiam de camionul de pe b1 care era depasit, au venit “bajetii” si au format coloana pe b2 frustrati nevoie mare, toti mergand la distanta de siguranta de pe autostrada la 90+, respectiv shtanga de 4m. Nu exagerez cand spun ca a trebuit sa merg vreo 2km in spatele camionului, pe toata distanta respectiva n-am vazut unu sa se dea pe b1.
De aia o spun si sustin, rromanii nu merita autostrazi.
Romanii (si nu numai) care nu stiu sa circule pe autostrazi merita amenda. Generalizarea ta e imbecila. Simplu fapt ca am 140 din 170 de km de drum autostrada o scazut timpul pierdut pe drum la jumate si mi-o economisit (as putea zice chiar adus) bani. Idioti din astia care nu stiu sa circule pe autostrada sunt peste tot… mergi in Italia de exemplu, si acolo e scump sa mergi pe autostrada fata de cum e la noi.
O spun si-am mai spus-o, degeaba o sa avem autostrazi ca noi romanii nu avem cultura de a circula pe ele. Se circula pe B2 de parca s-ar rasturna autostrada ori B1 parca ar musca,zmei care nu adapteaza viteza la valorile de trafic. Intreb si eu, daca s-ar interzice devansarea pe partea dreapta, cum e in majoritatea statelor civilizate, toate autostrazile din Romania ar fi numai carnati pe B2?
aici sunt 2 care gresesc, ala cu bmw ca ti-a trantit o frana in fata si tu ca stai pe B2. In lege este clar scris, trebuie sa revi pe b1 daca este libera dupa ce treci de alta masina(in cazul tau era libera o buna bucata de drum). Nu stai in b2 deoarece in fata ta la 200-300 de m este alta masina pe care la un moment dat o vei depasii. Intr-o oarecare masura inteleg de ce ai stat acolo, pentru ca nimeni nu respecta legea si pentru ca tu sa o faci trebuie sa “risti” cu o manevra de reintrare pe B2. Cu toate astea eu procedez ca cel alb care trece primul, incerc sa revin pe B2 pentru a trece de cel de pe B1 insa fara a “jena” pe cel in fata caruia ma bag.
gresesc cam toti, inclusiv cei care au format ditamai coloana. de multe ori am facut jumate din ce a facut ala pe filmare, adica am mers pe b1(fara sa ii agresez pe cei de pe b2) pana unde am putut, apoi cand am putut am schimbat banda pe b2 si am depasit, apoi revenire pe b1. deci nu depasire prin dreapta(b2->b1->b2), ci pur si simplu am circulat tot timpul pe b1 pana cand am putut sa intru pe b2.
asta e cam ca si cei care intra in intersectie desi vad ca nu au unde inainta, dar sa nu piarda ei locul. daca am fi mai putin agresivi cu totii in trafic s-ar circula mult mai lejer, dar e greu, ca un singur tembel e de ajuns sa te faca sa iti treaca orice stare de relaxare.