Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar.
Seteaza-ti una accesand acest link.
intreb si eu asa… ca sa ma aflu in treaba, parca Ciprian avea o helectrica… cat de bine capsulate or fi bateriile alea? cam la ce garda ajunge apa in motoarele alea electice? 😛
eu unul as face pariu ca in seara asta cateva Zoe conduse de doamnisoare cu talanga.
“Nepasarea romanilor” – hai fil-fil mai incolo, s-au colmatat cateva colectoare… se intampla
am dat de apa mai mare acu vreo 2 ani cu elecrtica in militari residence. ajungea apa sa acopere senzorii de parcare si nu a avut nimic.
ps am m-au prins ploi zdravene cu ea la incarcat si tot nimic.
Ma uitam la niste diagrame de Tesla, motorul electric ca garda, incepe putin sub axa centrala a rotilor spate si depaseste putin inaltimea anvelopei, bateria e chiar mai jos… in functie de calitatea proiectarii si executiei, e totusi un risc care ar trebui aprofundat. Probabil ca Tesla si-a facut temele si asa cum zicea Elon rezista un timp limitat… dar restul de producatori e discutabil.
Nvm, cica Nissan Leaf a facut test pana la 70cm apa… si in general electricele au componentele bine etansate. Dar au fost si cazuri de masini moarte dupa ce au fost prinse in inundatii, cica in special apa sarata le afecteaza.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9plRzRZ_PY
si am mai vazut un englez care spunea ca toate auto electrice au partea de 400 proiectata “waterproof”
PS: cat traim invatam… daca ne dam putin interesu’ (habar nu aveam de chestiile astea)
La electrice, motorul, dar mai ales bateriile sunt foarte etanse si celulele de la baterii respectiv partea de generator a motorului (regenerarea) au circuite care in caz de scurt-circuit la celula se strica protectia si, da, ramai blocat pe loc, dar se poate schimba si recicla atat motorul cat si celulele, partea functionala a lor nefiind afectata. Singurul mod in care poti avea defectiuni catastrofice la electrice care sa iasa urat (foc, si de ala urat de il stingi si 10 minute mai tarziu porneste iar) e prin defectarea mecanica a bateriilor. Intratul de apa si scurt circuitul nu sunt probleme si daca sunt probleme pentru ca proiectare de 2 lei, nu sunt riscuri pentru ocupanti.
Pe scurt, daca ai fi sigur ca nu plutesc sau ca nu intra apa in cabina, poti merge cu orice electrica din ultimii 5 ani pe fundul apei.
Nu vă mai certaț’ Electrică sau nu , tot e disconfort când treci pe acolo, dacă treci. Eu n-am avut curajul având garda joasa la mașină, asa ca am încercat sa evit acel drum , dând peste altul la fel, apoi salvându-mă străduțele dintre blocuri.
Aici nu e problema de mașina e de infrastructura , neadaptată secolului în care suntem.
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar. Seteaza-ti una accesand acest link.
intreb si eu asa… ca sa ma aflu in treaba, parca Ciprian avea o helectrica… cat de bine capsulate or fi bateriile alea? cam la ce garda ajunge apa in motoarele alea electice? 😛
eu unul as face pariu ca in seara asta cateva Zoe conduse de doamnisoare cu talanga.
“Nepasarea romanilor” – hai fil-fil mai incolo, s-au colmatat cateva colectoare… se intampla
am dat de apa mai mare acu vreo 2 ani cu elecrtica in militari residence. ajungea apa sa acopere senzorii de parcare si nu a avut nimic.
ps am m-au prins ploi zdravene cu ea la incarcat si tot nimic.
sincer, eu unu as evita sa intru cu ele daca nu stiu sigur ca nivelul e mai jos de prag…
In afara sa iti intre apa in masina nu prea are ce sa se intample. Acu depinde de masina (electrica). Banuiesc ca au fost testate in toate conditiile.
Ma uitam la niste diagrame de Tesla, motorul electric ca garda, incepe putin sub axa centrala a rotilor spate si depaseste putin inaltimea anvelopei, bateria e chiar mai jos… in functie de calitatea proiectarii si executiei, e totusi un risc care ar trebui aprofundat. Probabil ca Tesla si-a facut temele si asa cum zicea Elon rezista un timp limitat… dar restul de producatori e discutabil.
Nvm, cica Nissan Leaf a facut test pana la 70cm apa… si in general electricele au componentele bine etansate. Dar au fost si cazuri de masini moarte dupa ce au fost prinse in inundatii, cica in special apa sarata le afecteaza.
@florin mda nu ma bazez pe teste comentez realitatea. Te invit la drive test in orice conditii.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9plRzRZ_PY
si am mai vazut un englez care spunea ca toate auto electrice au partea de 400 proiectata “waterproof”
PS: cat traim invatam… daca ne dam putin interesu’ (habar nu aveam de chestiile astea)
La electrice, motorul, dar mai ales bateriile sunt foarte etanse si celulele de la baterii respectiv partea de generator a motorului (regenerarea) au circuite care in caz de scurt-circuit la celula se strica protectia si, da, ramai blocat pe loc, dar se poate schimba si recicla atat motorul cat si celulele, partea functionala a lor nefiind afectata. Singurul mod in care poti avea defectiuni catastrofice la electrice care sa iasa urat (foc, si de ala urat de il stingi si 10 minute mai tarziu porneste iar) e prin defectarea mecanica a bateriilor. Intratul de apa si scurt circuitul nu sunt probleme si daca sunt probleme pentru ca proiectare de 2 lei, nu sunt riscuri pentru ocupanti.
Pe scurt, daca ai fi sigur ca nu plutesc sau ca nu intra apa in cabina, poti merge cu orice electrica din ultimii 5 ani pe fundul apei.
Tesla se transforma in salupa, este si un clip in articol: https://www.theverge.com/2016/6/20/11975452/tesla-model-s-floats-boat-elon-musk
😉
Irelevant
PS sa nu poluam aiurea postarea
Ti se pare ca el vorbea despre masini electrice si apa, iar eu i-am raspuns despre fotbal si gazon? 😉
O sugi aiurea. Marș ânplm
Mai lucreaza la argumente, nu la limbajul suburban.
@Largo repet ce am scris mai sus.
Nu vă mai certaț’ Electrică sau nu , tot e disconfort când treci pe acolo, dacă treci. Eu n-am avut curajul având garda joasa la mașină, asa ca am încercat sa evit acel drum , dând peste altul la fel, apoi salvându-mă străduțele dintre blocuri.
Aici nu e problema de mașina e de infrastructura , neadaptată secolului în care suntem.
Ai macar la nivel tangential niste cunostiinte generale legate de infrastructura in domeniu sau esti genul care stie el?