Publicat in 15 Sep 2020 la 15:10
26 Sep 2023 la 19:47
1. MCV ul rosu pleaca de pe prima banda, intra in girastoriu pe banda a doua apoi iese pe banda unu
2. Un bucurestean taie giratoriul. E oare greu sa tragi de volan sa-ti tii banda?
3. Un brasovean merge avariat cautand in paralel cu alta masina loc de parcare. Jegos de jegos
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar. Seteaza-ti una accesand acest link.
Daca ala e jegos ca isi cauta loc de parcare, tu cum esti la faza de la secunda 20 cu obligatoriu stanga de pe acea banda?
Mie imi pare mai mult derutat decat in cautare de loc de parcare… Dar da, bine punctat faza de la 0:20
Sunt 3 benzi de intrare, 3 benzi in giratoriu, 3 benzi de iesire. Daca erau 2 la iesire ii dadeam prioritate. Dar oare e obligatoriu stanga?
Asta e exact ca si trecutul pe rosu in primele 2 secunde… nu incurci pe nimeni. Atat timp cat banda 3 inainte de giratoriu este marcata cu sageata ” obligatoriu stanga “, nici nu mai conteaza cate benzi sunt dupa giratoriu…. trebuia respectata semnificatia marcajului si punct !
Si daca e zapada pe asfaslt si nu e niciun panou de presemnalizare benzi?
Era de-a dreptul viscol afara in filmare… si ceata … 🙄
Aici e si problema de interpretare… care e stanga intr-un giratoriu?
Sunt acele marcaje care tin cont de forma intersectiei cu sageti pe un cerc… daca voiau sa fie mai clari puneau de alea. Mai mult, cel putin in Sibiu, conform unui articol din presa, marcajele cu sageti dinaintea giratoriilor nu obliga la nimic, sunt doar de orientare, poti sa te invarti in giratoriu pe B1 indiferent ce zice marcajul.
Deci nu e chiar ca trecutul pe rosu, dar nici nu e ok.
aveam ochelarii aburiti si nu ma trezisem inca :)))
Aia e o problema… a ta, si nu o scuza. Desi faza cu dormitul explica un-alta 😆
@RebounD11: conform unui pseudo polițist rutier de prin zona Moldovei, circulația în sensul giratoriu spre stanga se consideră schimbare a direcției de mers, iar părăsirea sensului pe direcția înainte nu. După principiul lui, cel de pe B1 care rămâne în sens trebuie sa ii acorde prioritate celui de pe B2 care părăsește sensul pe direcția înainte. Deci de ce sa mai discutam noi despre săgeți pe asfalt?!
“Deci de ce sa mai discutam noi despre săgeți pe asfalt?!”
Ca uneori sunt puse fara logica, chiar de mai multe ori… si daca ai sageti fara logica, ai politisti fara logica, dezastrul e inevitabil. (nu mai zic de soferi fara logica, ca doar tocmai ce am intrat pe autostrada la 80 la ora din cauza celui din fata iar altul s-a gandit ca la 170 la ora 2-3 lungimi de masina sunt suficiente ca distanta in spatele meu).
săgețile acelea marcate trebuie contestate în instanță cu administratorul drumului și eliminate, pentru că ele intră în contradicție cu regulile de circulație în sensul giratoriu, care permit folosirea oricărei benzi și orice ieșire, cu condiția de a acorda prioritate la schimbarea benzii pe care te rotești
@flat: pe asta de unde ai scos-o?! Care e diferența între o intersecție dreapta marcată corespunzător și un giratoriu marcat corespunzător?!
@RebounD11: eu nu contest logica. Eu contest nerespectarea marcajului existent.
@leon, diferența este că sensul giratoriu are prin definiție un indicator de obligare, (indicatorul albastru rotund cu 3 săgeți) care obligă conducătorii auto să parcurgă sensul. în interiorul sensului giratoriu direcția de mers nu se schimbă, este mereu înainte. ca atare, marcajele de obligare dinainte de intrarea în sens sunt ilogice și anulate chiar de sensul giratoriu însuși, din moment ce legea rutieră permite circulația pe benzi în sens și folosirea lor adecvată (se iese numai la dreapta, și numai de pe prima bandă) . legal. nu pot fi obligat să fac dreapta la prima ieșire, pot să mă învârt în sens indefinit pe banda 1.
@Flat: indicatorul ala de obligare care simbolizeaza sensul giratoriu te obliga sa respecti regulile despre giratoriu: anume ca au prioritate cei din sens fata de cei care intra. Faptul ca acel indicator e completat de marcaje de obligare pe benzi nu inseamna ca sunt in contradictie.
Un exemplu la ce zici tu: daca ai indicator de obligatoriu inainte sau la dreapta si ai 2 benzi iar pe banda a 2-a ai marcaj pentru obligatoriu inainte iar pe banda 1 ai pentru obligatoriu la dreapta, marcajele nu sunt anulate de indicator, ele se completeaza. Pe drumul ala poti sa mergi inainte sau la dreapta, dar fiecare banda are obligatie separata. Contradictie era daca aveai unul din marcaje de obligare la stanga, caz in care indicatorul castiga, dar administratorul era idiot si amendabil.
mmmnu. analogia corectă ar fi să ai un indicator cu obligatoriu înainte și pe jos marcaje cu înainte și la dreapta.
repet, obligația de a urma o anumită ieșire dispare în sensul giratoriu, din moment ce acolo legal te poți învârti cu prioritate pe orice bandă. până când te hotărăști să ieși.
dealtfel toate exemplele și sfaturile vorbesc despre “recomandări” în ceea ce privește preselectarea benzilor la intrarea în sensul giratoriu, și nu de obligație. deși marcajul rutier implică obligație. aici e problema. că regulile de circulație în sensul giratoriu anulează această obligație. nu poți interzice unui vehicul de pe banda 1 să parcurgă sensul giratoriu la nesfârșit. de asemenea, nu poți interzice unui vehicul de pe banda 2 să iasă la ce ieșire dorește, dacă se asigură și acordă prioritate benzii 1 din dreapta
In legislatie singura regula legata de sensul giratoriu e ca au prioritate cei din sens fata de cei care intra. Tu interpretezi indicatorul de sens giratoriu cu un indicator de obligare, chestie care nu poti sa o aplici ad-literam ca atunci nu ai voie sa iesi din el.
“că regulile de circulație în sensul giratoriu anulează această obligație.”
Asta e o prostie maxima. E ca si cum ai zice ca regula prioritatii de dreapta anuleaza indicatorul de cedeaza trecerea.
Art. 31. Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
[…]
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Daca ai marcaje care te obliga sa iesi la prima, bat regula pe care o zici tu (care nu o stiu sa exista fizic).
Ok nu știu care regulă “bate” altă regulă, cert e că sunt contradictorii. O să întreb la bpr și văd ce răspund.
Eu știu că în sensul giratoriu nu exista stânga, doar înainte și că îmi păstrez banda invartindu-mă la nesfârșit. Astfel, marcajul spre stânga e ilogic (pentru că nu pot părăsi banda spre stânga decât dacă mă urc pe insula din mijloc), iar cel spre dreapta poate fi coerent numai în prezența unei linii continue sau o bordură care sa oblige efectiv prin turbogiratie părăsirea sensului giratoriu.
@Flat: uite o situatie aici foarte simpla – https://failtrafic.ro/aproape-accident-sens-giratoriu – link video
Link locatie cu marcaj corespunzator: https://www.google.ro/maps/@44.4785001,26.1384385,3a,75y,171.7h,73.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ5yUPRUlZDWL3fCIICZ3hg!2e0!7i13312!8i6656
Aici autorul a inteles ce a gresit. Crezi ca poti si tu ?!
@leon: eu merg pe raspunsul ‘nu’. Ca argument citez: “Ok nu știu care regulă „bate” altă regulă, cert e că sunt contradictorii.”
Vorbesti cu cineva care pare ca se blocheaza daca are verde la semafor dar are indicator de STOP pe acelasi stalp. 😆
Cred ca ala era semnul ca ar trebui lasat in pace… nu mai e nimic de facut. Cel putin pentru mine a fost. 🙂
P.S.: Marcajele de la clipul ala sunt foarte faine si asa ar trebui sa fie marcajele dinaintea giratoriului.
@RebounD11 pai n-avem noi autostrada de 60kmh marcată corespunzător?! Pai avem…
“Eu contest nerespectarea marcajului existent.”
Eu nu contest asta… e clara intentia marcajului chiar daca marcajul e nepotrivit situatiei si e clar ca autorului nu i-a pasat de el. Dar cu sau fara respectarea lui, tot alalalt era cel care a taiat sensul aiurea 🙂
@flat: și ne mai întrebam de ce e haos pe străzile patriei și avem mii de accidente grave anual?! Când vii cu asemenea idei îmi vine să nu mai ies pe stradă…
@dorin: Doi ignoranți….unul mai și ” semnalizează”…