Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar.
Seteaza-ti una accesand acest link.
albastru o sa fie incadrat la neasigurare la schimbarea directiei de mers/banda, 2-3 puncte de amenda si toata lumea ramane cu plasticul in buzunar… nu stiu ce gasiti voi de imputat autoturismului alb, nimic nu-i interzice sa foloseasca linia de tramvai, chiar putea sa fie si un tramvai, bolovanul albastru tot nu avea nicio intentie sa se asigure.
Daca nu se inteleg pentru amiabila sa ramana cu permisul si merg la politie, albastru intra la neacordare de prioritate si din cate imi aduc eu aminte in Romanica iti lua permisul permisul pentru asta.
Despre ce fel de prioritate vorbesti tu? nu stiu ce iti atuci tu aminte din rromanica, dar in lege, prioritatea e reglementata prin indicatoare si marcaje (in intersectii si la confluente de drumuri, gen bretele)… prin regula prioritatii de dreapta… si prin articolul care te obliga sa o acorzi transportului public ce paraseste alveola de statie.
Aici ambele autoturisme circula pe acelasi drum, in acelasi sens… nu se intalnesc venind de pe 2 drumuri intr-o intersectie, prioritatea de dreapta la schimbarea directiei de mers o acorzi celui care vine din sensul opus… ca o paranteza, nici macar nu poti sa-l suspenzi pentru neasigurare la schimbarea directiei de mers la o depasire, pentru ca albul devanseaza.
credeam ca am lamurit problema cu marcajul respectiv in partea cealalta… dar ma rog, explica te rog de ce marcajul ala ii interzice sa foloseasca linia de tramvai.
De la normativul de aplicare al codului rutier citire:
Art. 80 – (1) Marcajele de delimitare a părţii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se execută la limita din dreapta a părţii carosabile în sensul de mers, cu excepţia autostrăzilor şi a drumurilor expres, unde marcajul se aplică şi pe partea stângă, lângă mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulaţie. Aceste marcaje pot fi cu linie continuă sau discontinuă simplă.
@florin: Si eu credeam ca am lamurit problema. Acolo nu e banda de circulatie, ala fiind marcaj de delimitare a partii carosabile. Ai voie peste marcaj sa efectuezi anumite manevre de aia e intrerupt, nu sa circuli de partea cealalta a lui.
Articolul: Art. 100. Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părțile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete și celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol.
Art. 80 – (1) Marcajele de delimitare a părţii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se execută la limita din dreapta a părţii carosabile în sensul de mers, cu excepţia autostrăzilor şi a drumurilor expres, unde marcajul se aplică şi pe partea stângă, lângă mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulaţie. Aceste marcaje pot fi cu linie continuă sau discontinuă simplă.
dpmdv nu sunt gresite, elementul de baza care sta la baza delimitarii partii carosabile in toata cazurile, inclusiv exceptia precizata de normativ, e faptul ca circulatia se desfasoara intr-un singur sens, si atunci, trebuie sa definesti o limita si pe partea stanga.
Si cu ce e diferit un drum expres sau autostrada fata de un bulevard cu separator pe mijloc? Daca consideram linia de tramvai acel separator, exceptiile alea din articol sunt ridicole. Marcajul ala poate fi 1 din 2:
– delimitare de carosabil
– ghidare
Daca e marcaj de ghidare, inseamna ca acolo e o intersectie, daca e intersectie de ce nu sunt la fel si marcajele dintre celelalte benzi?
Discutam degeaba, normativul e clar… treaba ta sa te certi cu primariile de ce se pune marcaj de delimitare si pe stanga in zona parcarilor. IGPR-ul s-a spalat pe cap si a spus ca marcajul discontinuu permite trecerea peste el, ca se poate merge pe linia de tramvai daca exista marcaj discontinuu, ca nu se poate merge pe linia de tramvai daca e marcaj continuu.
Acolo unde administratorul drumului a vrut sa interzica mersul pe linia de tramvai, si-a mancat de sub unghie si a platit pentru vopsea sa fie linie continua, iar unde a vazut ca romanul e porc si o ignora, a pus gard, ca pentru orice alt animal.
Daca ar fi dupa mine, acolo unde nu se vrea circulatia pe linia de tramvai, as executa-o cu traverse… asa preventiv, ca animalul care se infige sa-i dea totala la masina, baie, roti, bielete
“IGPR-ul s-a spalat pe cap si a spus ca marcajul discontinuu permite trecerea peste el, ca se poate merge pe linia de tramvai daca exista marcaj discontinuu”
Permite trecerea peste el e diferit de se poate merge pe linia de tramvai. Pe acelasi principiu s-ar putea circula pe acostament. Asa-i, discutam degeaba, normativul este clar: ala e marcaj de delimitare a partii carosabile.
A spus ca permite trecerea peste el, ca circulatia pe tramvai este permisa DACA nu este altfel interzisa (aka linie continua/gard), ca respectiva linie are ca rol strict delimitarea suprafetei de rulare a tramvaiului… adica un reper de ghidaj pentru legumele pierdute in spatiu care nu realizeaza daca sunt sau nu calare pe ea, sa se dea la o parte.
Pe de alta parte, circulatia pe acostament este reglementata foarte clar, si se sanctioneaza (cica) daca nu o faci din motivele pentru care el exista.
Ok, total de acord cu tine, e un marcaj de delimitare a partii carosabile pe partea dreapta a sensului de mers, adresat tramvaiului, sa stie sa nu schimbe banda…
Deci ala albastru mergea pe acostament? Soc si groaza! 😮
Cosmin
3 ani in urma
În cazul în care este vorba despre un bulevard cu trei benzi de circulație, dar prima este ocupată de mașini parcate, se consideră că șoferii nu pot pătrunde pe șinele tramvaiului. Asta deoarece autoturismele care ocupă prima bandă de mers sunt considerate a fi parcate neregulamentar, în asemenea situații.
Pentru afisarea pozei de profil, folosim serviciul Gravatar. Seteaza-ti una accesand acest link.
albul ramane fara permis! albastru in functie de cat prost e politistul!
Albul ramane fara permis… albastru in functie de cat de prost e politstul!
Cred ca tu esti singurul prost. De ce ramane albul fara permis?:))
Albastru ramane fara permis si albul amenda dar depinde de prostia politistului….
Amandoi raman cu permisele in buzunar, daca se inteleg si fac amiabila.
albastru o sa fie incadrat la neasigurare la schimbarea directiei de mers/banda, 2-3 puncte de amenda si toata lumea ramane cu plasticul in buzunar… nu stiu ce gasiti voi de imputat autoturismului alb, nimic nu-i interzice sa foloseasca linia de tramvai, chiar putea sa fie si un tramvai, bolovanul albastru tot nu avea nicio intentie sa se asigure.
Daca nu se inteleg pentru amiabila sa ramana cu permisul si merg la politie, albastru intra la neacordare de prioritate si din cate imi aduc eu aminte in Romanica iti lua permisul permisul pentru asta.
Despre ce fel de prioritate vorbesti tu? nu stiu ce iti atuci tu aminte din rromanica, dar in lege, prioritatea e reglementata prin indicatoare si marcaje (in intersectii si la confluente de drumuri, gen bretele)… prin regula prioritatii de dreapta… si prin articolul care te obliga sa o acorzi transportului public ce paraseste alveola de statie.
Aici ambele autoturisme circula pe acelasi drum, in acelasi sens… nu se intalnesc venind de pe 2 drumuri intr-o intersectie, prioritatea de dreapta la schimbarea directiei de mers o acorzi celui care vine din sensul opus… ca o paranteza, nici macar nu poti sa-l suspenzi pentru neasigurare la schimbarea directiei de mers la o depasire, pentru ca albul devanseaza.
Marcajul nu ii permite sa foloseasca linia de tramvai.
credeam ca am lamurit problema cu marcajul respectiv in partea cealalta… dar ma rog, explica te rog de ce marcajul ala ii interzice sa foloseasca linia de tramvai.
De la normativul de aplicare al codului rutier citire:
Art. 80 – (1) Marcajele de delimitare a părţii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se execută la limita din dreapta a părţii carosabile în sensul de mers, cu excepţia autostrăzilor şi a drumurilor expres, unde marcajul se aplică şi pe partea stângă, lângă mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulaţie. Aceste marcaje pot fi cu linie continuă sau discontinuă simplă.
@florin: Si eu credeam ca am lamurit problema. Acolo nu e banda de circulatie, ala fiind marcaj de delimitare a partii carosabile. Ai voie peste marcaj sa efectuezi anumite manevre de aia e intrerupt, nu sa circuli de partea cealalta a lui.
Articolul:
Art. 100. Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părțile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete și celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol.
Art. 80 – (1) Marcajele de delimitare a părţii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se execută la limita din dreapta a părţii carosabile în sensul de mers, cu excepţia autostrăzilor şi a drumurilor expres, unde marcajul se aplică şi pe partea stângă, lângă mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulaţie. Aceste marcaje pot fi cu linie continuă sau discontinuă simplă.
E bine de stiut… inseamna ca parcarile delimitate cu marcajul ala pe partea stanga a unui sens unic sunt ilegale…
Tot marcaj de delimitare a partii carosabile e.
dpmdv nu sunt gresite, elementul de baza care sta la baza delimitarii partii carosabile in toata cazurile, inclusiv exceptia precizata de normativ, e faptul ca circulatia se desfasoara intr-un singur sens, si atunci, trebuie sa definesti o limita si pe partea stanga.
Si cu ce e diferit un drum expres sau autostrada fata de un bulevard cu separator pe mijloc? Daca consideram linia de tramvai acel separator, exceptiile alea din articol sunt ridicole. Marcajul ala poate fi 1 din 2:
– delimitare de carosabil
– ghidare
Daca e marcaj de ghidare, inseamna ca acolo e o intersectie, daca e intersectie de ce nu sunt la fel si marcajele dintre celelalte benzi?
Discutam degeaba, normativul e clar… treaba ta sa te certi cu primariile de ce se pune marcaj de delimitare si pe stanga in zona parcarilor. IGPR-ul s-a spalat pe cap si a spus ca marcajul discontinuu permite trecerea peste el, ca se poate merge pe linia de tramvai daca exista marcaj discontinuu, ca nu se poate merge pe linia de tramvai daca e marcaj continuu.
Acolo unde administratorul drumului a vrut sa interzica mersul pe linia de tramvai, si-a mancat de sub unghie si a platit pentru vopsea sa fie linie continua, iar unde a vazut ca romanul e porc si o ignora, a pus gard, ca pentru orice alt animal.
Daca ar fi dupa mine, acolo unde nu se vrea circulatia pe linia de tramvai, as executa-o cu traverse… asa preventiv, ca animalul care se infige sa-i dea totala la masina, baie, roti, bielete
“IGPR-ul s-a spalat pe cap si a spus ca marcajul discontinuu permite trecerea peste el, ca se poate merge pe linia de tramvai daca exista marcaj discontinuu”
Permite trecerea peste el e diferit de se poate merge pe linia de tramvai. Pe acelasi principiu s-ar putea circula pe acostament. Asa-i, discutam degeaba, normativul este clar: ala e marcaj de delimitare a partii carosabile.
A spus ca permite trecerea peste el, ca circulatia pe tramvai este permisa DACA nu este altfel interzisa (aka linie continua/gard), ca respectiva linie are ca rol strict delimitarea suprafetei de rulare a tramvaiului… adica un reper de ghidaj pentru legumele pierdute in spatiu care nu realizeaza daca sunt sau nu calare pe ea, sa se dea la o parte.
Pe de alta parte, circulatia pe acostament este reglementata foarte clar, si se sanctioneaza (cica) daca nu o faci din motivele pentru care el exista.
Ok, total de acord cu tine, e un marcaj de delimitare a partii carosabile pe partea dreapta a sensului de mers, adresat tramvaiului, sa stie sa nu schimbe banda…
Deci ala albastru mergea pe acostament? Soc si groaza! 😮
În cazul în care este vorba despre un bulevard cu trei benzi de circulație, dar prima este ocupată de mașini parcate, se consideră că șoferii nu pot pătrunde pe șinele tramvaiului. Asta deoarece autoturismele care ocupă prima bandă de mers sunt considerate a fi parcate neregulamentar, în asemenea situații.
As putea sa fiu mai dur, dar ce are sula cu prefectura?
Cel alb poate sa ramana fara permis daca pe acea banda cu linia de tranvai nu e permis circulatia autoturismelor. Plus viteza mare de deplasare.
OP, da report jegosilor https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3234143866604637&id=820340721318309
@Teddy ….poate te intereseaza sa dai report la clipul asta: https://www.youtube.com/watch?v=lo49ELCleIQ