Neacordare prioritate sens giratoriu  

Page 2 / 2 Prev
Iuda
 Iuda
Estimable Member

Godina e CANCER.

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 1:24 am
Tibike
Active Member
Citat din salex în 21 aprilie 2016, 17:51

-ORICE semn de reglementare a prioritatii (vezi "Cedeaza trecerea") din cele 6 existente, adaugat celui de "Intersectie cu sens giratoriu" transforma respectiva intersectie in una clasica unde nu se mai aplica prioritatea celor aflati deja in intersectie.

@salex, mi-ai dat de gândit, mersi 🙂

Două chestii:

1. Spui în alt comentariu că precizarea expresă "în această categorie sunt incluse și intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu" ar indica faptul că giratoriul este la bază o intersecție nedirijată. Fals, din două motive: (a) dacă nu ar exista niciun fel de indicator, insula este o simplă amenajare în zona mediană a drumului care trebuie ocolită prin partea dreaptă (Art. 110 alin. 3 din HG 1391/2006) și deci nu putem vorbi de giratoriu, și (b) dacă există orice fel de indicator, atunci intersecția e dirijată. Aici ai căutat prea mult sens într-o frază scrisă prost.

2. Dacă citești combinat aceste două articole:

- Art. 57 alin. 4 din OUG 195/2002: "În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare [notă eu: indicator "sens giratoriu"], vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie."

- Art. 59 alin. 3 din OUG 195/2002: "În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respectă numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii."

...atunci, într-adevăr, amplasarea indicatorului "cedează trecerea" la toate intrările CRED că schimbă situația 🙂 - urmărind imaginea de mai jos, ordinea de trecere ar fi 1, 3, 2:

 

BONUS:

Considerând Art. 57 din HG 1391/2006: "Conducătorul vehiculului care intra într-o intersecţie la culoarea verde a semaforului este obligat să respecte şi semnificaţia indicatoarelor instalate în interiorul acesteia" - înseamnă că o ipotetică instalare de semafoare la intrările unui giratoriu cu indicator "sens giratoriu" pe insula din mijloc nu ar avea niciun efect, pentru că chiar dacă ai verde trebuie să dai prioritate celor care deja girează; singura diferență e că nu intră toată lumea odată, însă cei care merg pe direcția înainte vor trebui să cedeze celor care virează stânga sau întorc. Menționez asta pentru că această propunere cu semafoare la giratoriu e vehiculată în Constanța pentru celebrul rond "Cora", anume să funcționeze în regim de intersecție semaforizată în timpul zilei pe aglomerație și pe galben-intermitent (giratoriu clasic) în timpul nopții; deci dacă vor face asta, vor trebui să acopere indicatoarele "sens giratoriu" de pe insulă în timp ce funcționează semafoarele, altfel vor fi bube 🙂

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 1:29 am
salex
Eminent Member

Nu exista decit doua tipuri de intersectii:
-dirijate
-nedirijate

Cele dirijate sint identificate DOAR prin cele 6 indicatoare. Altceva nu e permis.
Rezulta ca intersectia sens giratoriu e pe cale de consecinta una nedirijata la origini neavand indicator desemnat.
Dar legiuitorul o promoveaza arbitrar si in mod exceptional in categoria celor dirijate. Daca s-ar fi incadrat inca de la inceput in categoria celor dirijate era logic ca indicatorul "Sens giratoriu" sa se afle printre cele 6. Dar acesta nu se afla.
Asta e motivul pentru care EU cred ca plasarea suplimentara a unuia dintre cele 6 indicatoare transforma intersectia in una dirijata DOAR prin indicatoare. Adica la ce bun sa mai existe intersectia sens giratoriu, daca poate fi asimilata total uneia dirijata prin indicatoare? Doar ca ne putem invarti in ea ca berbecii ? Pare ilogic.

Referitor la BONUS:
La intrarea in intersectie se respecta intai semaforul. Doar atat. Odata intrat se vor respecta indicatoarele si marcajele din interiorul sau. In cazul prezentat de tine toata lumea va gira, urmand ca iesirea sa se faca doar de pe banda unu.
Ce nu inteleg eu: cind e verde pentru unii, ce se intampla cu cei aflati deja in intersectie? Mai exista si alte semafoare in interiorul ei?

PS in poza postata de tine masinile trec asa cum zici. Dar de curind am avut o disputa pe acest site intr-un caz cam pe aproape. Daca autovehiculele 2 si 3 sint la 5...1om unul de celalat si nu chiar  asa de apropiate? Primul sa zicem ca intra 2 se inscrie in "giratoriu" si apoi se intersecteaza cu 3. Ignoram asa-zisul "giratoriu" si presupunem ca e un drum prioritar oarecare.

Cine trece? Eu zic ca 2. Altii zic ca 3 pentru ca initial venea de pe drum cu CEDEAZA...

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 12:31 pm
Tibike
Active Member

1.

- indicatorul "sens giratoriu" este un indicator de dirijare a circulației.

- indicatoarele "intersecție cu drum fără prioritate" (care pot avea infinite forme în funcție de forma fizică a intersecției) sunt tot de dirijare a circulației.

- semafoarele sunt tot un mijloc de dirijare a circulației.

- polițistul rutier care dirijază circulația într-o intersecție este - ai ghicit - tot un mijloc de dirijare a circulației.

- până și indicatorul "trecere de pietoni" este un mijloc de dirijare a circulației, pentru că stabilește ordinea de trecere între diferite categorii de participanți la trafic.

Dacă în intersecție sunt prezente orice fel de mijloace se semnalizare care stabilesc ordinea de trecere, atunci intersecția este dirijată.

 

2.

(a) Indicatorul "sens giratoriu" stabilește că vehiculele care sunt deja în intersecție au prioritate față de cele care intră, fără să reglementeze ordinea de intrare în intersecție între 2 intrări ale sensului.

(b) Indicatorul "cedează trecerea" instalat la toate intrările într-o intersecție reglementează ordinea de traversare (intrare + traversare + părăsire) a intersecției.

(c) Semaforul reglementează doar ordinea de intrare în intersecție, nu și modul în care o traversezi și părăsești.

Deci:

(a) + (b) = contradicție.

(a) + (c) = haos inutil.

 

Referitor la PS, trece 3, pentru că trebuie să citești intersecția în ansamblu.

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 2:58 pm
salex
Eminent Member

1.) Nu e corect ce zici. Indicatorul sens giratoriu nu se afla in categoria celor de dirijare. Fiind pe fond albastru e un indicator de obligare. E mare diferenta.
Stiu criteriile dupa care o intersectie e clasata ca fiind dirijata. In postul meu anterior  ma refeream strict la cazul indicatoarelor, ca doar despre astea vorbeam.

2.+PS) Se da pozitia asta de pe GoogleMaps https://www.google.ro/maps/@44.4657999,26.0864782,3a,75y,116.29h,77.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssgiiFKGZQlAJhsJzTuWT_w!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

Consideram ca perspectiva e chiar din punctul tau de vedere.  Se observa ca ai CEDEAZA.  Dai prioritate si apoi sa zicem ca faci stanga si te intersecteazi cu acel Range Rover negru (se vede undeva in stanga sus pe harta venind de pe Dorobantilor)

Dupa cum spui tu ar trebui sa-i dai prioritate de dreapta, pentru ca INITIAL tu ai venit de pe o strada cu CEDEAZA…
Eu zic ca te afli pe drumul cu prioritate, prioritate pe care nu ai avut-o la intrarea in intersectie. Dupa mine,  indicatoarele reglementeaza doar intrarea. Parcurgerea si iesirea se fac adaptandu-te situatiei in care te afli.

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 3:25 pm
Tibike
Active Member

1. Tu pui în mod greșit semnul egal între indicatoare de prioritate și intersecție dirijată. Pe lângă cele 6 indicatoare de prioritate definite în Anexa 2 din OUG 195/2002, orice indicator și orice fel de semnalistică (semafor, polițist, marcaje, etc.) care stabilește reguli de intrare sau traversare a unei intersecții, suplimentare față de situația în care nu ar fi acolo, are rol de dirijare a acelei intersecții. Dirijare asta înseamnă, stabilirea ordinii și modului de trecere. Gândește-te că până și un vehicul răsturnat într-o intersecție nedirijată o transformă într-una dirijată, pentru că la întâlnirea a două vehicule pe un drum îngustat există reguli suplimentare de trecere.

2. Ce arăți tu acolo pe Google Maps este un indicator din interiorul intersecției. Este foartă importantă distincția. În punctul de întâlnire cu Rover-ul amândoi sunteți deja în intersecție, tu ai intrat pe prioritate (mai în spate) iar el pe cedează (tot mai in spate față de unde e acum), tu nu ai indicator în acel punct iar el are din nou "cedează", deci tu ai prioritate. (Am presupus, evident, că semafoarele nu sunt funcționale, pentru a sublinia efectul indicatoarelor.)

ReplyQuote
Posted : 26/06/2016 3:48 pm
Page 2 / 2 Prev
  
Working

Please Login or Register